Deutsch / German chat meetups

German conversation at 18:00 CET? I can try to be available next Thursday.

I will soon have an online Esperanto meeting, so I don’t have time now.

Ok great! Sounds good!!:blush::blush:

1 Like

Hi Ron,
There was one scheduled for today 5 pm London, 6pm Amsterdam time, but eventually nobody showed up…

Tomek

1 Like

Hi Zeina,
No worries. We can meet up again soon.
Tomek

1 Like

@Tomek: thanks, you’re right, just looked up this thread again.

@Zeina-AR-DE-FR-EN: just noticed that only the Wednesday meeting is in the Venus calendar, but not the Thursday one. Otherwise I would have popped in for a bit as well. I will ask Miguel to add the Thursday one as well, if that’s okay.

@MultilingualBronxite: could you add another German regular meeting to the Venus calendar for Thursdays, 5 pm UK time (GMT)? Thanks!

1 Like

Go ahead @RonP! Thank you!

1 Like

Am unteren Tage, haben wir in unserem Gespräch das Wort Zimt verwendet; und später sah ich im Wörterbuch, dass manchmal Unfug oder Unsinn bedeutet. Ist es richtig? Und in welchen Situationen kann man das sagen so?

2 Likes

Ich muss zugeben, dass ich diesen Ausdruck noch nie gehört habe. Du hast aber Recht. Laut Duden wird “Zimt” in den von dir genannten Zusammenhängen verwendet.

Beispiele laut Duden (https://www.duden.de/rechtschreibung/Zimt):

  • Rede nicht solchen Zimt! --> Rede nicht solchen Unsinn!
  • Warum wirfst du den alten Zimt nicht weg? --> Warum wirfst du das alte Zeug nicht weg?
2 Likes

Interessant. Für mich war Zimt zuerst nur eines meiner Lieblingsgewürze, aber dann habe ich von der Zimtzicke (oder Zimtziege) gehört, z.B.

Auf Deutsch gibt es tatsächlich sehr viele kulinarische Beschimpfungen (ich wollte “Lebensmittelbeleidigungen” schreiben) :stuck_out_tongue:

2 Likes

Hahah omg so lustig! Aber auch sehr interessant!

Auch in diesem Thread, der sich mit Sprachtreffen Deutsch im Venus Raum befasst, möchte ich nochmal einladen zum Gespräch auf Deutsch um 5 PM GMT (London time) = 6 pm CET (Berlin time). Herzlich willkommen!

Ich selbst werde daran regelmäßig teilnehmen, falls nicht irgendwas Wichtiges dazwischenkommt.

Bis dann!

2 Likes

Deutsch-Englische Skype-Gruppe Sonntags um 18:30 GMT = 19:30 CET sucht neue Mitglieder!
Voraussetzung: Mindestens B-Level in Deutsch und Englisch

German-English Skype-group on Sundays at 6:30 GMT = 7:30 CET is looking for new members!
We would welcome people with at least a B-level in German and English.

Unsere Gruppe besteht schon seit 5 Jahren. Our group exists already for 5 years.

2 Likes

I would be interested, but I’m not sure that my spoken German is up to a B level, but I can understand quite a lot.

2 Likes

I just started listening to German to get back in the groove. I won’t be ready for at least 6 months. I hope to join you guys one day.

1 Like

Welcome @PinAngel. Please read my PM.

Hallo, ich interessiere mich dafür, wie kann ich teilnehmen? :slight_smile:

1 Like

Hello @zaiht

Check out our schedule. All sessions are listed in GMT timezone and will be held in the Venus room.

1 Like

Hallo @Zaiht,

es haben sich 2 neue Interessenten für die Gruppe bei mir gemeldet, wir wollen jetzt erst mal mit den beiden ausprobieren, wie es klappt. Ich entscheide auch nichts alleine.

Ich werde mich in diesem Thread wieder melden, wenn wir noch Leute für die Skypegruppe suchen.

I got all confused on the time today, so I missed the meet-up. I’ll do my best to attend next week.

2 Likes

No problem! I set an alarm for each of my meetups, and oftentimes I still forget. Maybe I need to set an alarm to remind me of my alarms. :joy:

2 Likes