Sign Languages in specific

Hi everyone,

I am looking for speakers of AUSLAN, ASL, LSF (Langue de Signes Française).

At first I insisted in learning more oral languages but now I know that the pandemic has made life more difficult to deaf people (who depend on reading other people lips and now, they can’t read any lips under masked faces). And now that my mother seems to be interesed again on learning I shall ask you. If you know one of these languages Could you please help us in learning it? Thank you.

Buenas tardes,

Por favor, dígame si habla usted alguna de las siguientes lenguas de señas: AUSLAN, ASL, LSF (LS Francesa) o LSM (LS Mexicana).
Yo y mi madre estamos familiarizados con la LSM pero solo empleamos regularmente algunas señas básicas y el abecedario, sin embargo, ahora que creemos poder disponer de más tiempo para aprender alguna de estas lenguas de señas es que estamos interesados. Gracias.

Salut,
Excusez-moi, je veux trouver à quelqu’un qui parle un de ces langues de signes: LSF, AUSLAN, ou ASL. Je connais seulment la Langue de Signes Mexicain par-ce-que ma mére travaillait dans un lycée pour les personnes aux capacités différentes il y a plus de 10 ans. Nous ne savons plus que certaines signes fondamentalles mais nous utilizons l’alphabet de la LSM presque toujours. La LSM est liée à la LSF donc c’est la langue de signes qui m’intéresse le plus. Merci.

2 Likes

HOLA segui un cursillo en LSF, pero soy principiantes; existe un applicacion , helix que es como un diccionario video de la lsf por si acaso interesa alguien.

2 Likes

Salut Aaron,
Je ne connais pas encore la LSF, mais je vais entamer en janvier une formation pour acquérir le niveau A1-A2.

1 Like

@AaronG

Hey :slight_smile:

So I don’t know any sign language, but I remember we had a gentleman who did speak multiple sign languages. He might not know the exact languages you are looking for, but he (@Zxavier) could perhaps guide you in the right direction. Check out his thread below:

1 Like

Hey!, merci beaucoup Charlo,

Por supuesto que me es de interés, usualmente también intento aprender de las aplicaciones pero ya he resultado con desilusión sobre ellas. xP
Tu recomendación me es de suma utilidad entonces.

1 Like

Thanks for referring me to AaronG! It is awesome to know that there are some people who are interested in learning sign languages! Yes we have a big problem of communicating with people who wear their masks. I guess that it will be a new normal amidst this pandemic!

1 Like

Hi Aaron, I was referred to you by Zeina and I thought that I could help out if you need some help with sign language. Do let me know!

2 Likes

You guys made my day! So glad I was able to help and that you reached out @Zxavier! Thank you for your time :slightly_smiling_face:

@AaronG Enjoy! :slightly_smiling_face:

1 Like