Nederlandse conversatiegroep met Jolien, Tomek en Cate

Onze Nederlandse conversatiegroep / El grupo de conversación espanola: maandag, 24-04-2023

De deelnemers van het Nederlandse gesprek waren:

  • Tomek
  • Cate
  • Miriam
  • Jolien

Desde los 21:00 hora hemos cambiado el idoma al espanol con un pequeno cambio de hablantes:

  • Tomek
  • Miriam
  • Jolien
  • Gonzalo (Chalo)

Vanaf 21:00 uur wisselen we de taal van het Nederlands naar het Spaans.

Tot de volgende keer! !Hasta la próxima vez!

Jolien

Maandag, 08 mei hebben we onze Nederlandse praatgroep gehad vanaf ca. 20:00 uur CET. Ik kwam na mijn Noorse cursus om 20:30 uur bij de groep.

Deelnemers waren:

  • Cate
  • Tomek
  • Miriam
  • Jolien

Gonzalo kwam even kijken, maar hoorde dat wij deze keer geen Spaans hebben gepraat.

Hartelijke groeten,

Jolien

Nederlandse paatgroep op maandag, 22-05-2023 in de avond CET.
Ik kwam wat later bij de groep, dus kan ik niet zeggen, wanneer de groep begonnen was. In ieder geval waren we 4 deelnemers:

  • Cate
  • Tomek
  • Miriam
  • Jolien

Later sprak ik nog met Miriam alleen Nederlands en we hebben afgesproken dat we weer op Pinksteren 29-05-2023 vanaf 20:00 uur CET Nederlands zullen spreken. Heel waarschijnlijk zullen we met z’n tweeen zijn.

Hartelijke groeten,

Jolien

Beste vrienden en vriendinnen van de Nederlandse taal, vanavond op Pinkstermaandag, 29 mei 2023 vanaf 20:00 uur tot 21:15 uur CET hebben we een inhoudelijk zeer interessante praatgroep gehad met 3 deelneemsters:

  • Cate
  • Miriam
  • Jolien

Deze keer heb ik veel nuttige Nederlandse woordenschat in de chat geschreven. Dat zal ik de volgende keer ook weer doen.

Fijne week en tot volgende maandag, 05 mei 2023 vanaf 20:00 uur CET.

Groeten,

Jolien

Beste fans van de Nederlandse taal,

Vanavond op 12 juni 2023 tussen 20:00 uur en 21:00 uur CET hebben we met 3 vrouwen:

  • Miriam
  • Cate
  • Jolien

onze Nederlandse praatgroep gehad. Ook volgende maandag op 19:00 juni 2023 zal ik vanaf 20:00 uur deze praatgroep weer aanbieden. Ik neem niet aan de Polyglot Gathering 2023 deel.

Hartelijke groeten,

Jolien

Vanavond op maandag, 19 juni 2023 was er een zeer gezellig praatuurtje van 20:00 uur tot 21:00 uur

met z’n tweeen:

  • Cate
  • Jolien

We hadden spannende onderwerpen om erover uittewisselen. De Polyglot Gathering deelnemers waren natuurlijk afwezig vanavond.

Hartelijke groeten,

Jolien

Hoi fans van de Nederlandse taal,

Tomek en Miriam zijn terug gekomen van de Polyglot Gathering in Polen. Dus konden wij op maandag, 26 juni weer NL spreken met volgende deelnemers:

  • Cate
  • Tomek
  • Miriam
  • Jolien

De volgende praatgroep Nederlands zal zijn op maandag, 02 juli 2023 vanaf 20:00 uur CET.

Hartelijke groeten,

Jolien

Hoezo ik onze Nederlandse praatgroep gemist heb.

Hallo allemaal,

Ik had chat-contact met Miriam, die zich verontschuldigde, dat ze niet naar de groep zou kunnen komen. Bij mij zelf was het onduidelijk, wat ik was met mijn vriendin naar een door de SPD georganiseerd bezoek van een moskee bij ons in de stad. Ons werd niet aangegeven, hoelang dat zou duren. Het was echt “open end” en ik was na 20:00 uur pas thuis en wilde een beetje internetten.
En dan ben ik “in het internet blijven hangen”. En zo heb ik dus de groep gemist.

Ik verwacht natuurlijk dat ik de volgende keer weer erbij zal zijn. Ik hoop tenminste, dat Tomek en Cate de kans hadden om met elkaar Nederlands te praten.

Beste groeten,
Jolien

Beste vrienden van de Nederlandse groepsgesprekken!

Vanavond maandag op 10 juli 2023 vanaf 20:00 uur CET hebben we met z’n driien één uur Nederlands gesproken. We hadden niet echt een top onderwerp. Vandaag had op me op de volksuniversiteit voor een namiddag in november aangeld, waar een docente Nederlands Nederlandse popsongs zal prezenteren en de teksten in het Duits vertalen. Dan zullen we de liederen samen zingen.

De deelnmers van deze praatgroep:

  • Tomek
  • Cate
  • Jolien

Graag tot de volgende keer,

Jolien

Wat betreft onze Nederlandse praatgroep van maandag, 24 juli 2023 vanaf 21:00 uur CET

2 deelnemers hebben mij al op korte termijn afgezegd, dus Tomek en Cate komen niet.

Ik heb geprobeerd de derde deelneemster te contacteren en te vragen, maar die was offline.

Wat ik niet wil is overbodig wachten.

Groeten van Jolien

A. Praatgroep Nederlands van maandag, 31 juli 2023 van 20:00 uur tot 21:00 uur CET heeft plaatsgevonden met slechts 2 deelnmers:

  • Tomek
  • Jolien

B. Conversación espanola el lunes, 31 julio 2023 desde la 20:00 horas hasta las 20:30 horas con los participantes:

  • Tomek
  • Elisa
  • Jolien

Hartelijk bedankt voor het gesprek!
Muchas gracias para la conversación!

Tot de volgende keer!
Hasta la próxima vez!

Groeten van Jolien
Saludos de Jolien

Nederlands groepsgesprek op maandag, 07 AUG 2023 van 20:00 tot 21:00 uur CET met 2 deelnemers:

  • Tomek
  • Jolien

Ninguna conversación espanola esta vez, fuimos cansados, todos los dos.

Jolien

Hoi Nederlandssprekende! !Hola amigos / amigas de la lengua espanola!

Vandaag op maandag 21 aug 2023 had ik tijd om vanaf 20:00 uur een Nederlands gesprek te voeren,
maar Tomek is in het buitenland en Cate kon zo vroeg niet en ik wilde niet lang wachten.

Dus von het Nederlandse geprek niet plaats vandaag.

Información en el espanol: No había una conversación hoy por la tarde.

Jolien

Volgende week, 28 aug 2023 in ieder geval zal ik het in de namiddag en avond te druk hebben met onze online schaakanalyse thuis en direkt aansluitend mijn cursus Noors op de VHS.

Dus ik zal niet aan het Nederlandse / Spaanse geprek deelnemen.

Groeten van Jolien

Beste lezers,

Vanavond op 03 SEP 2023 hebben we weer een Nederlandse conversatie group gehad en ik vond het bijzonder interessant, wat Tomek over zijn reis door in Japan vertelde. De goep vond plaats van 20:00 uur tot 21:30 uur met 3 deelnemers:

  • Cate
  • Tomek
  • Jolien

Op sommige maandagen heb ik het zeer druk, dat ik schaak-analyse + cursus Noors in de stad rechtsstreeks achter elkaar heb, op zo’n ben ik soms in de avond te moe.

Maar verder kom ik graag naar de Nederlandse groep.

Hartelijke groeten,

Jolien

Beste bezoekers van Polyglot Conference Global!

We bieden weer een Nederlandse praatgroep aan elke maandag avond van 20:30 uur tot en met 22:00 uur CET on der leiding van Tomek, Cate en Jolien.

Ik schrijf wel Nederlandse woordenschat in de chat.

Tot ziens volgende maandag, op 25 september 2023!

Jolien

Beste Nederlandssprekende fans van de Polyglot Conference Global,

Vannavond op maandag, op 25 SEP 2023 hebben we vanaf 20:30 uur tot ongeveer 22:00 uur CET weer gezellig met elkaar Nederlands gesproken over heel verschillende onderwerpen, die veel met talen te maken haddden.

Onze deelnemers waren:

  • Cate
  • Tomek
  • Miriam
  • Jolien
  • Alejandra

De volgende maandag avond op 01 OKT 2023 zal ik weer om 20:30 uur CET online gaan, zodat we met onze groep kunnen beginnen. Tot ziens volgende maandag!

Groeten,

Jolien

Nederlandse conversatiegroep op maandag, 30-OKT-2023

Ik wil even mededelen, dat ik niet deelneem, omdat ik dinsdag heel vroeg bij de arts moet zijn.

Groetjes,

Jolien

Hoi Tomek, Cate en Miriam,

Maandag avond 04 DEC 2023 heb ik Noorse les en ik zal proberen om tot de Nederlandse groep te komen. Tomek zei dat jullie in de Venus ruimte ontmoeten. Jullie hadden mij daarover niet geinformeerd, dat jullie de ruimte wilden wisselen.

Hopelijk kan ik jullie dan vinden…

Tot dan,

Jolien