Nederlandse conversatiegroep met Jolien, Tomek en Cate

Graag wil ik informeren dat we al een lange tijd in het “Moon Café” een Nederlandse conversatiegroep aanbieden. Het is elke maandag vanaf 20:30 uur CET.

Ook nieuwe deelnemers zijn bij ons welkom!

Hartelijke groeten,

Jolien

Hoi Nederlandssprekende,

We hadden een kleine gezellige praatgroep van 20:00 uur tot 21:30 uur CET bestaande uit 3 personen:

  • Tomek
  • Anita
  • Jolien

Ik heb ook weer woordenschat in de chat geschreven.

Tot ziens op maandag 14 november vanaf 20:30 uur CET!

Groeten,

Jolien

Hoi samen,

Vanavond op maandag op 14 NOV 2022 vanaf 20:00 uur CET tot en met 21:30 uur CET hadden we een redelijk grote groep:

  • Tomek
  • Miriam
  • Anita
  • Jolien

En als luisterares:

  • Alejandra

Dus we waren met zelfs met 5 deelnemers!

Volgende keer op maandag 21 NOV 2022 om 21:30 uur!

Groeten,

Jolien

Vanavond op 28 NOV 2022 hadden we vanaf 20:30 uur CET onze Nederlandse groep met volgende deelnemers:

  • Tomek
  • Miriam
  • Jolien
  • Anita

Als luisterares:

  • Cate

Volgende praatgroep op maandag, 05 DEC 2022 vanaf 20:30 uur CET

Groeten,

Jolien

Helaas had ik onze Nederlandse Conversatiegroep op maandag, 05 december 2022 gemist, want ik had ze niet in mijn agenda geschreven. Tomek had mij later geinformeerd, dat hij met Anita Nederlands gesproken heeft. Ik vind het jammer, dat ik op die tijd al in bed lag.

Volgende maandag heb ik weer Noorse cursus, dus als ik daarna thuis kom, zal ik online gaan, om met jullie het Nederlandse gesprek te voeren.

Tot ziens volgende maandag!

Groeten,

Jolien

Onze Nederlandse praatgroep op maandag, 12 december van 20:30 uur tot 21:45 uur CET had de volgende actieve deelnemers:

  • Tomek
  • Anita
  • Cate
  • Miriam
  • Jolien

en we spraken over leuke en zeer gevarieerde onderwerpen.

Beste groeten,

Jolien

Betreft Nederlandse praatgroep van maandag, 19 december 2022

Ik ging online om 20:15 uur CET en ik zag nog dat Tomek online was, maar hij ging weg.

Dus hab ik van 20:15 uur tot 20:45 uur CET op andere deelnemers gewacht, maar ik bleef alleen.

De volgende Nederlandse groep zou op 2e Kerstdag 26-12-2022 vallen, de Kerst is een familiefeest en jullie hebben families, dus die praatgroep zal ik afgelasten.

Ik wens alle deelnemers van de Nederlandse groep PRETTIGE KERSTDAGEN!

Groeten,

Jolien

Hi Jolien,

Sorry I didn’t make it yesterday. It is unfortunate that others didn’t make it either - that is quite rare.

I still expect to be in the chat group next Monday. And now that I’m back in Europe, I will be able to moderate the group on an ongoing basis again, as I have been the past 2 years, so mostly there should be at least me in the room.

Nevertheless, as you mentioned, it is the Christmas time next week, so if you are unable to make it, I understand. I doubt there will be a big group.

Regards
Cate

Hi Cate,

OK, if you can participate in our Dutch group on Christmas, 26 december at 8:30 pm CET (vanaf 20:30 uur CET) I am going to talk with you in Dutch. I feel a bit lonely with all these holidays, many activities are closed, so I will be very glad to talk online.

Tomek and Anita will not come, I have no info about Miriam.

So till next Monday on Christmas at 8:30 PM CET!

Kind regards,

Jolien

Op 2. Kerstdag, 26 december 2022, hadden we een relatief korte praatgroep met 3 deelnemers:

  • Cate
  • Tomek
  • Jolien

Helaas waren we alle 3 moe en we hebben geen boeiende onderwerpen gevonden. Na 45 minuten zijn we met de groep gestopt.

De volgende praatgroep zal zijn op maandag, 02 januari 2023 vanaf 20:30 uur CET.

Prettige Jaarwisseling en Gelukkig Nieuwjaar!

Jolien

Beste vrienden van de Nederlandse taal,

Vanavond op maandag 02 JAN 2023 heb ik een privégesperk met Cate gevoerd voor 1 uur en wij hebben vooral over ons dagelijkse leven gesproken.

De volgende praatgroep zal plaatsvinden op maandag, 09 janauri 2023!

Groeten,

Jolien

Praatgroep Nederlands op maandag, 09 - JAN - 2023. We hadden zeer levendige gesprekken en de deelnmers van deze groep waren:

  • Cate
  • Tomek
  • Anita
  • Jolien

Een belangrijk onderwerp waren de Polyglot Gatherings uit het verleden in Teresin (Polen) en in Berlijn (Duitsland) waar Tomek + Cate en ik over hebben verteld.

De volgende praatgroep zal maandag op 16 - JAN - 2023 vanaf 20:30 uur CET plaatsvinden.

Groeten,

Jolien

Hoi Nederlandssprekende,

Op maandag, 16 januari hebben we met z’n drieen vanaf 20:30 uur CET een Nederlandse praatgroep gehouden met volgende delnemers:

  • Tomek
  • Cate
  • Jolien

We hebben niet langer dan 1 uur gepraat, want we waren allemaal wel moe.

Volgende week maandag, op 23 januari heb ik s’avonds weer cursus Noors, dus vroeger dan half 9 kan ik 's avonds niet online gaan.

Tot ziens!

Jolien

Beste fans van de Nederlandse taal,

Vanavond op maandag, 30 JAN 2023 hadden we een gezellige praatgroep met 5 deelnemers:

  • Cate
  • Tomek
  • Miriam
  • Jolien
  • Alejandra (grootdeels om te luisteren)

De volgende praatgroep Nederlands zal zijn op maandag, 06 FEB 2023 vanaf 20:30 uur CET.

Hartelijke groeten,

Jolien

Hoi fans van de Nederlandse taal,

Vanavond op 06 FEB 2023 hebben we 1 uur Nederlandse conversatie gehad met volgende mensen:

  • Anita
  • Cate
  • Tomek
  • Jolien

De volgende praatgroep NL zal zijn op maandag, 13 FEB 2023 vanaf 20:15(!) CET.

Hartelijke groeten,

Jolien

Hoi Nederlandssprekende!

Onze praatgroep op maandag, 20 februari 2023 vanaf 20:15 uur CET vond plaats met de volgende deelnmers:

  • Tomek
  • Cate
  • Jolien
  • Miriam

Tot ziens de volgende maandag weer vanaf 20:30 uur. Ik zal mijn avondcursus Noors hebben, dus ik kom niet voor 20:30 uur.

Hartelijke groeten,

Jolien

Hallo vrienden van de Nederlandse taal, hallo Cate!

Vandaag, maandag op 13 maart 2023 vanaf 20:00 uur tot en met 21:00 uur heben we met z’n drieen Nedelands gesproken. Deelnemers waren:

  • Tomek
  • Miriam
  • Jolien

Het Poolse gesprek vanaf 21:00 uur was weggevallen, er komen geen deelnemers meer. Dus hebben we besloten om van 21:00 uur tot 22:00 een uur Spaans te spreken, Miriam is daar onze deskundige.

Hartelijke groeten,

Jolien

Hallo vrienden van de Nederlandse en de Spaanse taal!

Vandaag op maandag 20 maart vanaf 20:00 uur CET hebben we eerst Nederlands en later Spaans gesproken.

Met volgende deelnemers:

Tomek (NL / SPA)
Miriram (NL / SPA)
Jolien (NL / SPA)
Cate (NL)
Chalo (SPA)
Elisa (SPA)

Ik vond het heel leuk, dat ik met één groep beide talen kon spreken.

Hartelijke groeten,

Jolien

Onze Nederlandse praatgroep op Paasmaandag, 10 april 2023

We waren met z’n tweeen alleen,

  • Cate
  • Jolien

Allebei waren we een beetje moe, dus hebben we ons op 30 minuten gesprek van 20:00 uur tot 20:30 uur beperkt, Cate dacht, dat anderen waarschijnlijk niet zouden komen.

Hartelijke groeten,

Jolien

Vanavond op maandag, 17 APR 2023 vanaf 20:00 uur CET hadden we onze praatgroep eerst in het Nederlandse met volgende sprekers:

  • Tomek
  • Miriam
  • Cate
  • Jolien

Daarna zijn we geswitched tot het Spaans en hebben dan gesproken met volgende deelnemers:

  • Tomek
  • Miriam
  • Matías
  • Jolien

Alejandra probeerde deel te nemen aan het Spaanse gesprek, maar kreeg geen verbinding.

Hartelijke groeten,

Jolien