Danish practice anyone?

Hej allesammen, I’m a super beginner in Danish and was hoping to practice forming sentences and share learning resources with speakers and fellow learners (which apparently are not at all easy to find even after 2 weeks in :joy:). Anyone interested in starting or who just want to listen to bizarre pronunciations are certainly welcome!

Any other day between 12.00 to 16.00 UTC/London time would work for me. Otherwise, let me know any other suitable time!

3 Likes

I’m in but I’ll only speak in Swedish! :joy:

Where are the danish learners? :sweat_smile:

2 Likes

I can try and mispronounce my Norwegian Bokmal again? :smiley:

2 Likes

And we are here and regroup

Ok so now it’s just the exact same people but without the Danish part, unless you all are steering into Danish :joy:

1 Like

Hej allesammen, there will be a Danish practice today, Tuesday 3 November at 14.00 UTC (about 3 hours away from this post) in the Germanic room.
All learners, speakers, and anyone interested are welcome, as the practice will be for beginners. Vi ses!

2 Likes

There will be another Danish chat session this week on Thursday at 13.00 UTC!

1 Like

Why not do this on Discord? The interface is so much better! You can get on Voice/Video any time and you can see who’s on all channels before you join. That way you know if you want to join the French channel or the German channel, for example. Each language has its own channel.

1 Like

Hej allesammen, the Danish chat is in session with @Jolien for an hour from 13.00-14.00 UTC if anyone’s interested in coming :slight_smile:

Hej @Jolien, jeg kommer for sent i dag til chatten. Jeg kan komme kl. 14.00 GMT, måske vil jeg se dig da!

1 Like

Hej @Astari2 det gar fint for meg, jeg skal komme online kl. 14:00 GMT / UTC sa kan vi tale dansk med hinanden. Vi ses,

Jolien

Hej @Astari2,

I dag ved jeg ikke, hvis jeg kan komme tideligt fordi jeg ma ga vaske klaer i byen. Jeg ved ikke, hvornar jeg kommer tilbage.

Tirsdag, den 26-ende januar.

Jolien

1 Like

Hej @Astari2,

I morgen tirsdag den 02 februar kan vi snakke dansk kl. 14:00 CET for en halv time til kl. 14:30 CET, bagefter skal komme en handverker hos mig.

Vi snakkes?

Hilsen,

Jolien

Hej Jolien,

Jeg er meget ked af det, jeg kan ikke snakke i Venus i dag fordi jeg har stadig arbejde. Håber vi kan tale næste uge :slight_smile:

Hi @Astari2!

I dag ventede jeg i Venusrummet 15 minutter pa dig, men du kom ikke. Men naeste tirsdag kunne vi snakke dansk igen pa samme tiden.

Jolien

@Jolien oh no seems like i forgot to tag you on my last message above! Jeg er meget ked af det, jeg har arbeijde i sidste uge :frowning: vi ses i naeste tirsdag!

Hej @Astari2!

Ja, vi ses i morgen tirsdag kl. 14:00 CET = 13:00 UTC.

Jolien

Hej @Jolien, I am now in Venus if you are available. Otherwise, we could of course chat next week :slight_smile:

Hej @Astari2 vi kan igen pröve at snakke dansk med hinanden naeste uge, den 23 ende februar.
Klokken som vanlig.

Hilsener,

Jolien